Ugrás a tartalomhoz
Belépés
Információ
Kapcsolat
English
A-
A
A+
Kezdőoldal
Hírek
Böngészés
Főoldal
> TÁMOP-4.1.2 A1 és a TÁMOP-4.1.2 A2 könyvei >
Könyvek
>
Társadalomtudomány
>
Pedagógia
A felnőttkor pedagógiája
Novák Géza Máté (2012)
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
Tweet
Beágyazás
tartalomjegyzék
adatlap
A felnőttkor pedagógiája
1. Bevezetés a felnőttkor pedagógiájába I.
1.1 A tanegység célja
1.2 A tanegység tematikája
1.3 A tanegységhez kapcsolódó alapfogalmak
1.4 Projektszemináriumi alapok, követelmények
1.5 Projektszemináriumi feladatok
Összegzés
Irodalomjegyzék
2. Bevezetés a felnőttkor pedagógiájába II.
2.1 Projektszemináriumi feladatok
2.2 Hallgatói segédanyag
2.2.1 Egyéni portfólió leírása
2.2.2 A Csoportos portfólió leírása
2.2.3 Értékelés
2.2.4 Hallgatói feladatok
2.2.5 A következő órára elkészítendő feladatok
3. A projektoktatás elmélete és gyakorlata
3.1 A projekt történeti alakulása az intézményes oktatásában és nevelésben
3.2 Projektszemináriumi feladat
3.3 A projekt fogalmi meghatározásai
3.4 Bevezetés a projekttervezésbe
3.5 Projektszemináriumi feladatok
Irodalomjegyzék
4. Tanulási-tanítási stratégiák a felnőttkor pedagógiájában – I.
4. Tanulási-tanítási stratégiák a felnőttkor pedagógiájában – I.
4.1 A formális, a nem-formális és az informális tanulás jellemzői
4.2 A következő órára elkészítendő projektszemináriumi feladatok
További tájékozódásra alkalmas irodalom
5. Egy művészetpedagógiai projekt megvalósulásának szakaszai
5. Egy művészetpedagógiai projekt megvalósulásának szakaszai
5.1 A City-projekt színházi nevelési kerete
5.2 A City-projekt kutatási keretei
5.3 A színházi nevelési program hatása a fiatalok narratívumaiban
5.4 A bevonódástól a fiktív életút cselekvő kidolgozásáig
5.5 Szempontrendszer a narratív interjúk elemzéséhez
5.6 Az empirikus kutatás eredményeinek összegzése
5.6 Az empirikus kutatás eredményeinek összegzése
5.6.1 Hallgatói feladat
5.6.2 A következő órára elkészítendő projektszemináriumi feladatok
5.7 A kutatás háttérdokumentumai
Irodalomjegyzék
6. Tanulási-tanítási stratégiák a felnőttkor pedagógiájában – III.
6.1 A portfólió
6.2 A tanulásban alkalmazott portfólió
6.3 A projektszemináriumon alkalmazott portfólió formai és tartalmi követelményei – visszacsatolás
Irodalomjegyzék
7. A gondolattérkép készítése
7. A gondolattérkép készítése
7.1 További példák az előző félév hallgatói munkáiból
7.2 A gondolattérkép készítésének szabályai
7.3 A gondolattérkép készítésének menete
7.4 Projektszemináriumi feladatok
Irodalomjegyzék
8. Irodalomjegyzék készítésének formai követelményei
8. Irodalomjegyzék készítésének formai követelményei
8.1 Az adatelemek tételeinek sorrendje az irodalomjegyzékben
8.2 Formai követelmények az egyes irodalomjegyzékekben
8.3 További fontos információk a szakirodalmi gyűjtés összeállításával kapcsolatban
8.4 Projektszemináriumi feladatok
Irodalomjegyzék
9. Az egész életen át tartó tanulás koncepciója
9. Az egész életen át tartó tanulás koncepciója
9.1 Az LLL-koncepciót illető stratégiák
9.1 Az LLL-koncepciót illető stratégiák
9.1.1 Hallgatói feladat
9.1.2 Bővítse tudását az alábbi irodalmak elolvasásával
9.1.3 A következő órára elkészítendő projektszemináriumi feladat
Irodalomjegyzék
10. A felnőttkori tanulás tervezése, szervezése és szervezeti formái
10. A felnőttkori tanulás tervezése, szervezése és szervezeti formái
10.1 A felnőttek képezhetősége és tanulása
10.2 „Nekem az is jó, hogy felnőttek…”
10.2 A felnőttképzések szervezői tapasztalatairól a képzési referens szempontjából
10.2.1 Az interjúelemzés szempontjai
10.2.2 Bővítse tudását az alábbi tanulmány elolvasásával
10.2.3 Hallgatói feladat
10.2.4 Projektszemináriumi feladatok
Irodalomjegyzék
11. Alternatív pedagógiai módszerek és szervezési módok a felnőttkori tanulásban – I.
11. Alternatív pedagógiai módszerek és szervezési módok a felnőttkori tanulásban – I.
11.1 „Itt kell lenni…” A felnőttkori tanulás, a felnőtt tanuló a fejlesztő tréner szemével
11.1 „Itt kell lenni…” A felnőttkori tanulás, a felnőtt tanuló a fejlesztő tréner szemével
11.1.1 A film és interjúelemzés szempontjai
11.1.2 Hallgatói feladatok
Irodalomjegyzék
12. Alternatív pedagógiai módszerek és szervezési módok a felnőttkori tanulásban – II.
12. Alternatív pedagógiai módszerek és szervezési módok a felnőttkori tanulásban – II.
12.1 Drámapedagógiai módszerek alkalmazása a projektszemináriumon
12.2 Reflexiós kör
12.3 Az elkészült portfólió-tartalmak bemutatása
Irodalomjegyzék
13. Az önálló tanulásszervezés lehetőségei
13. Az önálló tanulásszervezés lehetőségei
13.1 A „Globális problémák” című projekt a Zöld Kakas Líceumban
13.2 „Nem boldogulhatsz az életben, hogyha másokon lógsz”
13.3 „Alapvetően partneri viszony van…”
13.4 „Itt megadják a teret az embereknek…”
13.4 „Itt megadják a teret az embereknek…”
13.4.1 Az interjúelemzés szempontjai
13.4.2 Interjú
Irodalomjegyzék
14. Drámapedagógia a felnőttképzésben
14. Drámapedagógia a felnőttképzésben
14.1 A dráma és a multikulturális nevelés
14.2 Miben segíthet még a dráma?
14.3 Drámapedagógiai pedagógusképzések módszertani tapasztalatai
14.3 Drámapedagógiai pedagógusképzések módszertani tapasztalatai
14.3.1 Drámapedagógiai továbbképzés a Soter Line Oktatási Központban
14.3.2 Hallgatói feladat
Irodalomjegyzék
15. Összefoglalás
15. Összefoglalás
15.1 A projektmunkát és a tanegység elméleti ismereteit összefoglaló feladatok és reflexiók
15.2 Hallgatói reflexiók korábbi projektszemináriumokról
15.3 Lapozgató
15.4 Hallgatói feladatok
Letölthető anyagok
DC metaadatok
Cím:
A felnőttkor pedagógiája
Szerzők:
Novák Géza Máté
Kiadó:
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
Közreműködők:
Jávorkai Judit, Király Ágnes, Soponyai Dóra, Soter-Line Oktatási Központ, Zöld Kakas Líceum, Szekeres Szabolcs, Szaffner Gyula, Tudás-Média Kft.
Dátum
2012.08.31.
Nyelv
Magyar
Terület:
2012, Magyarország