Ugrás a tartalomhoz

Animációs mozgóképtörténet II.

M Tóth Éva, Kiss Melinda (2014)

Typotex Kiadó

12.3. Rofusz Kinga

12.3. Rofusz Kinga

(1970– )

12.12. ábra - Rofusz Kinga

Rofusz Kinga

Rofusz Kinga közvetlenül az Iparművészeti Főiskola elvégzése után Richly Zsolt tanítványaként tűnt fel a Pannoniafilm Grácia Alkotócsoportjában erőteljes, a legjobb avantgárd hagyományokat követő Etűd című, Bartók Medvetáncára komponált kollázsfilmjével (1998).

12.13. ábra - Rofusz Kinga: Etűd (Magyar képek, Medvetánc)

Rofusz Kinga: Etűd (Magyar képek, Medvetánc)

Ezt követően epizódtervezőként vett részt másik fontos mestere, Reisenbüchler Sándor Boldog világvége című filmgroteszkjében 1999-ben. A kétezres évektől komoly stílusváltás következett be grafikai világában: következő egyedi filmje, a lírai hangulatú Arlequin (2003) porpasztelltechnikával készült, s az azévi KAFF-on aratott kategóriagyőzelmet.

12.14. ábra - Rofusz Kinga: Arlequin

Rofusz Kinga: Arlequin

Animációs munkássága mellett ez idő tájt indult el sikeres mesekönyv-illusztrátori pályafutása is, s következő animációs témaválasztása is a mesék világából kelt életre, s az egyik utolsó magyarországi celluloidra forgatott film lett. ( A sellő és a halász, 2009)

Rofusz Kingát 2010-ben az Év Illusztrátorának választották.

12.15. ábra - Rofusz Kinga: A sellő és a halász

Rofusz Kinga: A sellő és a halász


Fontosabb filmjei:

  • Etűd, 1994

  • Arlequin, 2003

  • A sellő és a halász, 2009