Ugrás a tartalomhoz

Animációs mozgóképtörténet II.

M Tóth Éva, Kiss Melinda (2014)

Typotex Kiadó

12.6. Sárosi Anita

12.6. Sárosi Anita

(1972– )

12.27. ábra - Sárosi Anita: NézőPont

Sárosi Anita: NézőPont

Magát következetesen vizuális kommunikátornak vallja, kitér a szokásos műfaji kategorizálás – videós, animációs, képzőművész vagy tervezőművész – kényszere elől, s egyedi, szisztematikus munkával járja be az őt izgató vizuális problémákat.

Érdeklődése és elköteleződésének minősége az illuzionisztikus művészet olyan kiemelkedő képviselőinek sorába emeli tevékenységét, mint a zavarba ejtő kukucskálódobozok készítőjének, Hoogstrattennek munkássága, akinek egyik ismert művét gondolta tovább Térkép című emlékezetes videoanimációjában, 1997-ben.

A tér és a vizuális érzékelés összefüggéseit kutatja tovább Láthatatlan halhatatlan (1999) című filmjében, majd a hagyományos mozgóképes műformától mind távolabb kerülve, a Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézetének külső munkatársaként a művészeti megjelenítés és kifejezés kitágításán munkálkodik, programfejlesztésekben, különleges alkalmazások felfedezésében vesz részt. Szinte nincs két hasonló műve, a fotográfiától a médiainstallációig (Varázstükör, 2006) minden lehetséges terepet bejár és újraértelmez a látvány és valóság titokzatos összefüggésrendszerében.

12.28. ábra - Sárosi Anita: Varázstükör

Sárosi Anita: Varázstükör

Sárosi Anita művészeti tanulmányai után pszichológiai és művészetterápiás tanulmányokat folytatott, s több éve jelen van a művészeti felsőoktatásban.

Fontosabb animációs karakterű munkái:

  • Térkép, 1997

  • Láthatatlan halhatatlan, 1999

  • Sárkány, 1999

12.3 Filmrészlet: Tóth Éva interjúja Sárosi Anitával és Orosz Istvánnal

Nézd meg!

http://sarosianita.hu/tevekenyseg/muveszet/terkep/

http://sarosianita.hu/tevekenyseg/muveszet/sarkany/