Ugrás a tartalomhoz
Belépés
Információ
Kapcsolat
English
A-
A
A+
Kezdőoldal
Hírek
Böngészés
Főoldal
> TÁMOP-4.1.2 A1 és a TÁMOP-4.1.2 A2 könyvei
SNI tanulók támogatása IKT-eszközökkel
Estefánné Varga Magdolna, Dávid Mária (2014)
Eszterházy Károly Főiskola
Tweet
Beágyazás
Olyan speciális ismeretek nyújtása az SNI-s tanulók oktatásához, a tanulásszervezéshez, amelyek segítik a tudás menedzselését, a sérülés specifikus oktatáshoz szükséges eszközök használatát, a korszerű tanulási környezet kialakítását.
Tartalomjegyzék
12. SNI tanulók támogatása IKT-eszközökkel
12. SNI tanulók támogatása IKT-eszközökkel
1. Bevezetés
1.1 CÉLKITŰZÉSEK, KOMPETENCIÁK A TANTÁRGY TELJESÍTÉSÉNEK FELTÉTELEI
1.1.1 Célkitűzés
1.1.2 Kompetenciák
1.1.3 A tantárgy teljesítésének feltételei
1.2 A KURZUS TARTALMA (1-12-IG)
1.3 TANULÁSI TANÁCSOK, TUDNIVALÓK
1.4 Médiaelemek
1.4.1 Animációk
1.4.2 Videók
2. LECKE – A TANULÁS PSZICHOLÓGIAI HÁTTERE – ÖNÁLLÓ FÜGGETLEN TANULÁS
2.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
2.2 TANANYAG
2.2.1 Az iskolai tanulás sajátosságai
2.2.2 A tudás tipizálása
2.2.3 A tudás kialakulását, szerveződését elősegítő pszichés tulajdonságok és módszerek
2.2.4 Motiváció és önszabályozó tanulás
2.2.5 A tanulásmódszertani fejlesztés céljai és fő feladatai
2.2.6 A tanulás fejlődése és a fejlesztés feladatai a különböző életkori szakaszokban
2.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
2.3.1 Összefoglalás
2.3.2 Önellenőrző kérdések
2.4 Gyakorlótesztek
3. LECKE - A TANULÓK KÖZÖTTI KÜLÖNBSÉGEK, SPECIÁLIS SZÜKSÉGLETEK
3.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
3.2 TANANYAG
3.2.1 Tanulók közötti különbségek és speciális bánásmódot igénylő tanulók
3.2.2 A sajátos nevelési igényű gyermekek
3.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
3.3.1 Összefoglalás
3.3.2 Önellenőrző kérdések
3.4 Gyakorlótesztek
4. LECKE - ESÉLYEGYENLŐSÉGI ISMERETEK – INTEGRÁCIÓ, INKLÚZIÓ
4.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
4.2 TANANYAG
4.2.1 Esélyegyenlőség nemzetközi és hazai szabályozása
4.2.1.1. Esélyegyenlőségi kodifikációk, nyilatkozatok
4.2.2 Szabályozás a Magyar Köztársaságban
4.2.3 Európai Bizottság javaslatai
4.2.4 Oktatási egyenlőtlenségek (EU, OECD szorgalmazás, oktatási méltányosság)
4.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
4.3.1 Összefoglalás
4.3.2 Önellenőrző kérdések
4.4 Gyakorlótesztek
5. LECKE - AZ SNI-S TANULÓK PEDAGÓGIAI-PSZICHOLÓGIAI JELLEMZŐI
5.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
5.2 TANANYAG
5.2.1 Ki a sajátos nevelési igényű gyermek?
5.2.2 Módszerek-módszertani eljárások
5.2.3 Az integrált nevelés
5.2.4 Nemzetközi kitekintés
5.2.5 Integráció – inklúzió Magyarországon
5.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
5.3.1 Összefoglalás
5.3.2 Önellenőrző kérdések
5.4 Gyakorlótesztek
6. LECKE - AZ SNI-S TANULÓK MEGISMERÉSÉNEK MÓDSZEREI
6.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
6.2 TANANYAG
6.2.1 A tanulók megismerésének területei, rendszerszemléletű megközelítésben
6.2.2 A tanulók megismerésének módszerei
6.2.3 A tanuló-megismerési módszerek alapján készített esettanulmány jellemzői
6.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
6.3.1 Összefoglalás
6.3.2 Önellenőrző kérdések
6.4 Gyakorlótesztek
7. LECKE - SPECIÁLIS TANULÁST TÁMOGATÓ SEGÉDESZKÖZÖK HASZNÁLATA SNI-S TANULÓKNÁL
7.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
7.2 TANANYAG
7.2.1 A testi, mozgásszervi fogyatékosok együttnevelése, együttoktatása
7.2.2 Érzékszervi fogyatékosok, látássérültek együttnevelése, együttoktatása
7.2.3 Érzékszervi fogyatékosok, hallássérültek együttnevelése, együttoktatása
7.2.4 Enyhe értelmi fogyatékosok együttnevelése, együttoktatása
7.2.5 Középsúlyos értelmi fogyatékosok együttnevelése, együttoktatása
7.2.6 Beszédfogyatékosok együttnevelése, együttoktatása
7.2.7 Az autizmussal élők együttnevelése, együttoktatása
7.2.8 A megismerő funkciók fejlődésének tartós és súlyos vagy súlyos rendellenességei
7.2.9 A viselkedésfejlődés tartós és súlyos rendellenességei
7.2.10 A pszichés gondozás tárgyi feltételei
7.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
7.3.1 Összefoglalás
7.3.2 Önellenőrző kérdések
7.4 Gyakorlótesztek
8. LECKE - TEHETSÉGES TANULÓK OKTATÁSTÁMOGATÁSÁNAK MÓDSZEREI, ESZKÖZEI
8.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
8.2 TANANYAG
8.2.1 A tehetség fogalma és összetevői
8.2.2 A tehetséges tanulók jellemzői
8.2.3 A tehetség azonosítása, felismerése
8.2.4 Tehetséggondozás
8.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
8.3.1 Összefoglalás
8.3.2 Önellenőrző kérdések
8.4 Gyakorlótesztek
9. LECKE - AZ SNI-S TANULÓK OKTATÁSÁNAK SPECIÁLIS MÓDSZEREI IKT ESZKÖZÖKKEL
9.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
9.2 TANANYAG
9.2.1 Információs és Kommunikációs Technológiák, azaz IKT Eszközök csoportosítása
9.2.2 IKT alapú pedagógiai módszerek
9.2.3 Az IKT szerepe az SNI tanulók oktatásban
9.2.4 Érzékszervi fogyatékosság esetén használható eszközök, módszerek
9.2.5 Testi fogyatékosság
9.2.6 Beszédben akadályozottak
9.2.7 Pszichés fejlődési zavarok
9.2.8 Értelmi sérültek oktatásának módszerei, IKT eszközei
9.2.9 Autizmus esetén alkalmazható módszerek, IKT eszközök
9.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
9.3.1 Összefoglalás
9.3.2 Önellenőrző kérdések
9.4 Gyakorlótesztek
10. LECKE - TANULÁSDIAGNOSZTIKA, TANULÁST TÁMOGATÓ IKT ESZKÖZRENDSZER
10.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
10.2 TANANYAG
10.2.1 Tanuló szakmai közösségek
10.2.2 Öndefiníciós módszerek alkalmazása a tanulásdiagnosztikában
10.2.2.1 „Tanulásom története” Speciális önéletrajz a tanulásról
10.2.2.2 Tanulási stílus kérdőív
10.2.2.3 Az emlékezeti teljesítményt befolyásoló tényezők vizsgálata
10.2.2.4 Online tanulásdiagnosztikai kérdőív
10.2.3 Tanulásfejlesztő feladatok
10.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
10.3.1 Összefoglalás
10.3.2 Önellenőrző kérdések
10.4 Gyakorlótesztek
11. LECKE - EGYÜTTMŰKÖDŐ TÁRSADALMI KAPCSOLATRENDSZER, INTERNETES INFORMÁCIÓKERESÉS AZ SNI-HEZ KAPCSOLÓDÓ TÁMOGATÓ SZERVEZETEKRŐL
11.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
11.2 TANANYAG
11.2.1 A tanuló szakmai közösség, patnerkapcsolatok
11.2.2 A pedagógiai szakszolgálatok, és a szakértői és rehabilitációs bizottság főbb feladatai
11.2.3 Pályaválasztáshoz kapcsolódó szolgáltatások
11.2.4 Internetes információkereső feladatok együttműködő szakmai szervezetekről
11.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
11.3.1 Összefoglalás
11.3.2 Önellenőrző kérdések
11.4 Gyakorlótesztek
12. ÖSSZEFOGLALÁS A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK OKTATÁSÁRÓL ÉS INKLUZÍV NEVELÉSÉRŐL
12.1 TARTALMI ÖSSZEFOGLALÁS
12.2 ZÁRÁS
13. KIEGÉSZÍTÉSEK (AZ EGÉSZ FÉLÉVHEZ)
13.1 IRODALOMJEGYZÉK
13.1.1 Elektronikus dokumentumok / források
13.1.1 Hivatkozások
13.2 MÉDIAELEMEK ÖSSZESÍTÉSE
13.2.1 Táblázatjegyzék
13.2.2 Ábrajegyzék
13.2.3 Animációk címe
13.2.4 Hangfájlok címe
13.2.5 Videófájlok címe
13.2.6 Külső URL hivatkozások
13.3 GLOSSZÁRIUM, KULCSFOGALMAK ÉRTELMEZÉSE
Letölthető anyagok
DC metaadatok
Cím:
SNI tanulók támogatása IKT-eszközökkel
Szerzők:
Estefánné Varga Magdolna, Dávid Mária
Kiadó:
Eszterházy Károly Főiskola
Dátum
2014.02.28.
Források:
eredeti információforrás
Nyelv
Magyar
Tárgyszavak
Tanulók közötti különbségek, Speciális nevelési igény, integráció-inklúzó, fogyatékosság, speciális tanulástámogató eszközök, tehetség, tanulásdiagnosztika, tanulásfejlesztés