Ugrás a tartalomhoz
Belépés
Információ
Kapcsolat
English
A-
A
A+
Kezdőoldal
Hírek
Böngészés
Főoldal
> TÁMOP-4.1.2 A1 és a TÁMOP-4.1.2 A2 könyvei
Forráskutatás a világhálón
Tóvári Judit (2014)
Eszterházy Károly Főiskola
Tweet
Beágyazás
tartalomjegyzék
adatlap
17. Forráskutatás a világhálón
17. Forráskutatás a világhálón
1. BEVEZETÉS
1.1 CÉLKITŰZÉSEK, KOMPETENCIÁK, A TANTÁRGY TELJESÍTÉSÉNEK FELTÉTELEI
1.1.1 Célkitűzés
1.1.2 Kompetenciák
1.1.3 A tantárgy teljesítésének feltételei
1.2 A KURZUS TARTALMA (1-12-IG)
1.3 Gyakorló teszt
2. AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM ÉS A KULTURÁLIS ÖRÖKSÉG AZ EU SZAKPOLITIKÁI KÖZÖTT
2.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
2.2 A TÉMA ÁTTEKINTÉSE
2.2.1 Az információs társadalom az EU szakpolitikái között
2.2.2 A kultúra és a kulturális örökség az EU szakpolitikái között
2.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
2.3.1 Összefoglalás
2.3.2 Önellenőrző kérdések
2.4 Gyakorló teszt
3. A TÁJÉKOZÓDÁS FORRÁSAI: ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRAK, SZÖVEG-, KÉP- ÉS HANGTÁRAK, ELEKTRONIKUS KATALÓGUSOK ELÉRHETŐSÉGE
3.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
3.2 A TÉMA ÁTTEKINTÉSE
3.2.1 Könyvtár és adatbázis
3.2.2 Elektronikus – digitális – virtuális könyvtár
3.2.3 A gyűjteményi szintű kulturális örökségi nyilvántartás, a Michael
3.2.4 A részdokumentum (cikk) szintű információkeresés
3.2.5 Internetes forráskalauzok
3.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
3.3.1 Összefoglalás
3.3.2 Önellenőrző kérdések
3.4 Gyakorló teszt
4. ONLINE INFORMÁCIÓKERESÉS
4.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
4.2 TANANYAG
4.2.1 Boole-operátorok
4.2.2 Operátorok jellemzői
4.2.3 Feladatok az operátorok gyakorlására
4.2.4 Helyzeti operátorok
4.2.5 Az online keresés lépései
4.2.6 Keresőfelület-választás
4.2.7 A keresőkérdés összeállítása
4.2.8 Az eredmények javítása
4.2.9 Utómunkálatok
4.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
4.3.1 Összefoglalás
4.3.2 Önellenőrző kérdések
4.4 Gyakorló teszt
5. A PEDAGÓGIAI ÉS NEVELÉSTUDOMÁNYI SZAKIRODALOM HAZAI INFORMÁCIÓFORRÁSAI
5.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
5.2 TANANYAG
5.2.1 Pedagógiai Adatbázis
5.2.2 A Magyar Tudományos Művek Tára
5.2.3 Magyar Pedagógusok Háza Portál
5.2.4 Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis
5.2.5 Mestertanár videóportál
5.2.6 Metakeresők
5.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
5.3.1 Összefoglalás
5.3.2 Önellenőrző kérdések
5.4 Gyakorló teszt
6. NEMZETKÖZI PEDAGÓGIAI ADATBÁZISOK
6.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
6.2 TANANYAG
6.2.1 A DIALOG-szolgáltató története
6.2.2 Az ERIC adatbázis
6.2.3 A DIALOG ON DISC ERIC adatbázis menürendszere
6.2.4 A DIALOG ON DISC ERIC adatbázis parancsvezérelt keresője
6.2.5 Az EBSCO
6.2.6 Journal Storage (JSTOR)
6.2.7 Egyéb adatbázisok
6.2.8 Az Elektronikus információszolgáltatás rendszere
6.2.9 A Science Direct
6.2.10 A SpringerLink
6.2.11 Az Akadémiai Kiadó Folyóirat-gyűjteménye
6.2.12 A PsycINFO
6.2.13 A Web of Science (WoS)
6.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
6.3.1 Összefoglalás
6.3.2 Önellenőrző kérdések
6.4 Gyakorló teszt
7. A LIBRARY OF CONGRESS (USA) DIGITÁLIS GYŰJTEMÉNYEI ÉS SZOLGÁLTATÁSAI A TANÁRI MUNKA TÁMOGATÁSÁRA
7.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
7.2 A TÉMA ÁTTEKINTÉSE
7.2.1 A National Digital Library Program
7.2.2 A digitális könyvtár tíz kihívása
7.2.3 Az American Memory
7.2.4 A Teachers, kapu az oktatástámogató digitális gyűjteményekhez és szolgáltatásokhoz
7.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
7.3.1 Összefoglalás
7.3.2 Önellenőrző kérdések
7.4 Gyakorló teszt
8. AZ EURÓPAI UNIÓ DIGITÁLIS KÖNYVTÁRI KEZDEMÉNYEZÉSE, AZ EUROPEANA
8.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
8.2 A TÉMA ÁTTEKINTÉSE
8.2.1 Előzmények
8.2.2 Európa digitális könyvtára az eEuropa cselekvési tervekben
8.2.3 Az európai digitális könyvtár, az Europeana megvalósulása
8.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
8.3.1 Összefoglalás
8.3.2 Önellenőrző kérdések
8.4 Gyakorló teszt
9. JELENTŐSEBB HAZAI ÉS NEMZETKÖZI AUDIOVIZUÁLIS ARCHÍVUMOK
9.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
9.2 A TÉMA ÁTTEKINTÉSE
9.2.1 Az OSA (Open Society Archivum) Archívum
9.2.2 A Nemzeti Audiovizuális Archívum, a NAVA
9.2.3 A Magyar Nemzeti Filmarchívum (Filmintézet)
9.2.4 A Virtuális Diamúzeum
9.2.5 A World Digital Library
9.2.6 Kitekintés
9.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
9.3.1 Összefoglalás
9.3.2 Önellenőrző kérdések
9.10 Gyakorló teszt
10. A MAGYAR ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁR PROJEKT
10.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
10.2 A TÉMA ÁTTEKINTÉSE
10.2.1 Áttekintés
10.2.2 A szöveges források archívuma
10.2.3 A folytatódó források digitális könyvtára, az EPA
10.2.4 Képek digitális könyvtára, a Digitális Képarchívum
10.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
10.3.1 Összefoglalás
10.3.2 Önellenőrző kérdések
10.4 Gyakorló teszt
10. A MAGYAR ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁR PROJEKT
10.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
10.2 A TÉMA ÁTTEKINTÉSE
10.2.1 Áttekintés
10.2.2 A szöveges források archívuma
10.2.3 A folytatódó források digitális könyvtára, az EPA
10.2.4 Képek digitális könyvtára, a Digitális Képarchívum
10.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
10.3.1 Összefoglalás
10.3.2 Önellenőrző kérdések
10.4 Gyakorló teszt
11. ÖNÁLLÓ DIGITÁLIS KÉPKÖNYVTÁRAK A PEDAGÓGIAI KUTATÁS SZOLGÁLATÁBAN
11.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
11.2 A TÉMA ÁTTEKINTÉSE
11.2.1 Magyarország képes történelmi kronológiája, a Képidő
11.2.2 Képzőművészet Magyarországon
11.2.3 Magyar Digitális Képkönyvtár
11.2.4 Web Művészeti Galéria
11.2.5 Példa a digitális könyvtárak anyagának felhasználására a pedagógiai munkában.
11.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
11.3.1 Összefoglalás
11.3.2 Önellenőrző kérdések
11.4 Gyakorló teszt
12. EGY PEDAGÓGIAI SZEMPONTBÓL RELEVÁNS INTERNETES FORRÁS, PORTÁL, WEBLAP BEMUTATÁSA, ÉRTÉKELÉSE
12.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
12.2 A TÉMA ÁTTEKINTÉSE
12.2.1 E-Tanárikar
12.2.2 The Gateway to 21st Century Skills
12.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
12.3.1 Összefoglalás
12.3.2 Önellenőrző kérdések
13. SZERZŐI JOGOK DIGITÁLIS KÖRNYEZETBEN
13.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK
13.2 A TÉMA ÁTTEKINTÉSE
13.2.1 A szerzői jogvédelem tárgya
13.2.2 A szerzői jogi szabályozás szereplői
13.2.3 A szerző személyhez fűződő jogai
13.2.4 A szerző vagyoni jogai
13.2.5 A mű felhasználása
13.2.6 A jogtiszta felhasználást licencelő mozgalom, a Creative Commons
13.2.7 A szerzői jogvédelem időtartamának kérdése
13.2.8 A digitális környezet speciális vonatkozásai
13.3 ÖSSZEFOGLALÁS, KÉRDÉSEK
13.3.1 Összefoglalás
13.3.2 Önellenőrző kérdések
14. ÖSSZEFOGLALÁS
14.1 TARTALMI ÖSSZEFOGLALÁS
Letölthető anyagok
DC metaadatok
Cím:
Forráskutatás a világhálón
Szerzők:
Tóvári Judit
Kiadó:
Eszterházy Károly Főiskola
Dátum
2014.02.28.
Források:
eredeti információforrás
Nyelv
Magyar