Prof. Emer. Dr. Szabó Gyula (2010)
Nyugat-magyarországi Egyetem
Úgy gondoljuk, hogy a modul feldolgozása után teljesültnek tekinthető, amit a Bevezetés (3.1.) c. fejezetben ígértünk és a földrendező képzés alapító dokumentumában vállaltunk: Részarányosan teljesülni tudnak az általános és szakmai kompetenciák (ismeretek). A tananyag abszolválása után a végzettek több minden mellett alkalmasak lesznek Kollegális együttműködésre; Tudományos tevékenység önálló végzésére és irányítására; Önképzésre; Folyamatos tanulásra; Jogszabályok alkotó alkalmazására; Témák csoportos integrálására a környezetvédelem és fenntarthatóság stratégiai céljainak megfogalmazására és végrehajtására.
Összefoglaló kérdések
A magyar mezőgazdaság szerepe, jelentősége a nemzetgazdaságban!
A földprivatizáció befejeztével milyen mértékű változások történtek a tulajdoni szerkezetben?
A földprivatizáció miként módosította a birtokszerkezetet?
Milyen tulajdonviszonyokkal jellemezhetők a fejlett mezőgazdasággal rendelkező európai országok?
A földbérlet és a saját tulajdon viszonya hazánkban és Nyugat-Európában.
Példákon keresztül mutassa be a fejlett európai országok birtokszerkezetét.
A földtulajdon szerzési korlátok feloldására melyik európai modellt tartaná alkalmasnak?
Sorolja fel a földhaszonbérlet létesítésére vonatkozó fontosabb magyar és európai szabályokat!