Ugrás a tartalomhoz

DIDAKTIKA

Ballér Endre, Golnhofer Erzsébet, Falus Iván, Kotschy Beáta, M. Nádasi Mária, Nahalka István, Petriné Feyér Judit, Réthy Endréné, Szivák Judit, Vámos Ágnes

Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.

Feladatok

Feladatok

  1. Írjon legalább tíz kijelentést, amely jellemzi az Ön nevelési koncepcióját! Beszélje meg oktatójával és csoporttársaival! Koncentráljanak a koncepcióban megjelenő gyermekfelfogásra!

  2. Röviden fogalmazza meg, hogyan értelmezi saját pedagógusszerepét! (Max. 1 oldal.) Beszélje meg oktatójával, csoporttársaival, egy vagy több általános vagy középiskolai diákkal és egy vagy több pedagógussal. A megbeszélések alapján fontolja meg, hogy fenntartja-e eredeti álláspontját, vagy változtatna-e rajta, ha igen, mit. Mindezek után röviden fogalmazza meg saját tanulófelfogását!

  3. Írja le, milyen diáktípusokat ismert meg középiskolai tanulmányai során! Először nevezze meg őket, majd részletesen írja le tulajdonságaikat! Vesse össze a csoporttársai által „felfedezett” diáktípusokkal!

  4. Készítsen egy listát azokról a tanulói sajátosságokról, amelyekről tanárként azt gondolja, hogy feltétlenül meg kell ismernie! Véleményét röviden indokolja! (Max. 3 oldal.)

  5. Hogyan látják a tanulók az iskolájukat és önmagukat benne? Készítsen dolgozatot e témában! Az információgyűjtés módját beszélje meg oktatójával!

  6. Állítson össze szempontsort egy tanár tanulókról alkotott felfogásának a feltárásához! Készítsen interjút e szempontok alapján egy pedagógussal, majd írja le, milyennek látja a tanár diákszemléletét!