Ugrás a tartalomhoz

DIDAKTIKA

Ballér Endre, Golnhofer Erzsébet, Falus Iván, Kotschy Beáta, M. Nádasi Mária, Nahalka István, Petriné Feyér Judit, Réthy Endréné, Szivák Judit, Vámos Ágnes

Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.

Feladatok

Feladatok

  1. Állapítsa meg a különböző tantervtípusok jellemzői közötti eszmei, tartalmi, összefüggéseket!

  2. Elemezzen egy tantervi dokumentumot abból a szempontból, hogy a tartalom milyen összetevőit hangsúlyozza, s melyeket hanyagolja el!

  3. Vizsgálja meg az 1995-ben kiadott Nemzeti alaptantervben a tartalom kiválasztásának és elrendezésének jellemzőit!

  4. Mutassa ki, hogy milyen tantervi követelményrendszer áll egy hazai vagy nemzetközi tudásszintvizsgálat mögött!

  5. Elemezze, hogy milyen típusú tartalmi szabályozást szolgáltak a 2000-ben kiadott szakközépiskolai kerettantervek!

  6. Elemezze egy iskola tantervét tantervelméleti szempontból!

  7. Készítsen interjút gyakorló tanárokkal arról, hogyan látják, milyen szerepet tölt be a tanterv tevékenységükben és iskolájuk munkájában!

  8. Elemezzen egy iskolai tantervet vagy témakört az IKT alkalmazási lehetőségei szempontjából!

  9. Vesse egybe a tárgyalt tantervelméleti paradigmák véleménye szerinti pozitív és negatív vonásait!

  10. Elemezze tantervelméleti szempontból a kétpólusú koncepció előnyös és hátrányos vonásait!

  11. Tanulmányozzon és elemezzen egy hazai vagy külföldi tantervelméleti munkát!