Ugrás a tartalomhoz

DIDAKTIKA

Ballér Endre, Golnhofer Erzsébet, Falus Iván, Kotschy Beáta, M. Nádasi Mária, Nahalka István, Petriné Feyér Judit, Réthy Endréné, Szivák Judit, Vámos Ágnes

Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.

Összefoglalás

Összefoglalás

A mai hazai iskolarendszerben az oktatás domináns szervezeti kerete az osztály, domináns szervezeti formája a tanítási óra.

A közoktatásban több száz év alatt fejlődött ki a mai gyakorlat egy meghatározott, elsősorban a tömegoktatásra (vagy legalábbis az egységes oktatásra) koncentráló pedagógiai kultúra szolgálatában. Az utóbbi időszakban az egyén fejlődésifejlesztési szempontjait egyre inkább fontosnak tartó gondolatrendszerben mind az oktatás szervezeti keretei, mind szervezeti formái tekintetében sok változás történt, s további változások biztosra vehetők.