Ugrás a tartalomhoz

DIDAKTIKA

Ballér Endre, Golnhofer Erzsébet, Falus Iván, Kotschy Beáta, M. Nádasi Mária, Nahalka István, Petriné Feyér Judit, Réthy Endréné, Szivák Judit, Vámos Ágnes

Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.

Irodalom

Irodalom

BEYERBACH, B. A. (1988): Concept Mapping as an Approach to Assessment of Students’ Representation of Structural Knowledge. (Doctoral Dissertation, Syracuse University, 1985.)

Dissertation Astracts International, 46, 2622a (order no. Dab524403).

BEYERBACH, B. A. (1992): Developing a Profile of Preservice Teachers Thinking Using Concept Mapping, Stimulated Recall. Discourse Analysis, and Reflective Journals. Journal of Research in Education, 2. 1. 60–67.

BEN-PERETZ, M. (1986): Advances of Research on Teacher Thinking. Swels and Zeitleinger, Frankfurt.

BERLINER, D. C. (1987): Ways of Thinking About Students and Classrooms by More and Less Experienced Teachers. In: Calderhead, J. (ed.): Exploring Teachers’ Thinking, Cassell, London, 60–83.

CALDERHEAD, J. (1991): The Nature and Growth of Knowledge in Student Teaching. Teaching and Teacher Education, 5–6. 531–535.

CALDERHEAD, J. (1991): Images of Teaching. Teaching and Teacher Education, 1. 1–8.

CAPEL, S.–LEASK, M.–TURNER, T. (1995): Learning to Teach in the Secondary School. Pergamon Press, London.

CLARK, C. M.–PETERSON, P. L. (1986): Teacher’s Through Process. In: Wittrock, M. C. (ed.): Handbook of Research on Teaching, MacMillan, New York, 255–296.

COOPER, J. M. (1977): Classroom Teaching Skills. D. C. Heath and Company, Toronto.

BENNETT, N.–CARRÉ, C. (1993): Learning to Teach. Pergamon Press, London.

CSAPÓ BENŐ (1992): Kognitív pedagógia. Közoktatási kutatások. Akadémiai Kiadó, Budapest.

ESLER, W. K.–SCIORTINO, P. (1991): Methods for Teaching. MacMillan, New York.

FALUS IVÁN–GOLNHOFER ERZSÉBET–KOTSCHY BEÁTA–M. NÁDASI MÁRIA–SZOKOLSZKY ÁGNES (1989): A pedagógia és a pedagógusok. Akadémiai Kiadó, Budapest.

GALICZA JÁNOS–SCHŐDL LÍVIA (1993): Pedagógusok gubancai. PSZM, Budapest.

HEGYI ILDIKÓ (1996): Siker és kudarc a pedagógus munkájában. Okker Oktatási Iroda, Budapest.

IAN, S.–JOINES, V. (1992): A TA-MA, bevezetés a korszerű tranzakcióanalízisbe. Országos Alkohológiai Intézet, Budapest.

KÓSÁNÉ ORMAI VERA–PORKOLÁBNÉ BALOGH KATALIN–RITOÓK PÁLNÉ (1984): Neveléslélektani vizsgálatok. Tankönyvkiadó, Budapest.

KÓSÁNÉ ORMAI VERA (1998): A mi iskolánk. Aduprint Kiadó, Budapest.

KRAUSE, F. (1986): Subjective Theories of Teachers: Reconstruction Through Stimulated Recall, Interview and Graphic Representation of Teacher Thinking. In: Ben-Peretz, M.– Bromme, R.–Halkes, R. (eds.): Advances of Research on Teacher Thinking. Netherland, le Tilburg: International Study Association for Teacher Thinking. 159–171.

MAKAI KATALIN (2000): Iskolai önértékelés – hogyan? Okker Kiadó, Budapest.

ÓVÁRI ÁGNES (1986): Az iskolaigazgató és a pályakezdő tanár. Oktatásügyi kutatások II. OKI, Budapest.

PŐCZE GÁBOR (1998): A pedagógusszakmához tartozó képességek. Okker Kiadó, Budapest.

POLJAKOVA, T. C. (1983): Analiz zatrudnyenyij v pedagogicseszkoj gyejatyelnosztyi nacsinajusih ucsityelej. Pedagogika, Moszkva.

POPPER PÉTER (1995): Belső utakon. Türelem Háza Bt., Budapest.

REYNOLDS, M. C. (1989): Knowledge Base for the Beginning Teacher. Pergamon Press, Oxford.

SCHULMAN, L. (1986): Paradigms and Research Programs in the Study of Teaching: a Contemporary Perspective. In: Wittrock, M. C. (ed.): Handbook of Research on Teaching (3rd ed.) MacMillan, New York.

SZÉKELY ENDRÉNÉ (szerk.) (1955): Makarenko művei V. Akadémiai Kiadó, Budapest.

SZITÓ IMRE (1987): Kommunikáció az iskolában. Iskolapszichológia, 7.

SZIVÁK JUDIT (2003): A pedagógusok gondolkodásának kutatási módszerei. Műszaki Kiadó, Budapest.

TUCHVELL, N. B. (1980): Content Analysis of Stimulated Recall Protocols. Edmonton, Canada.

VEENMAN, S. (1984): Perceived Problems of Beginning Teachers. Review of Educational Research, 2. 143–178.

VENTER GYÖRGY–BUER, J. VAN (1996): Tanárnak lenni. Nyíregyháza.

WRAGG, E. C. (1984): Classroom Teaching Skills. Heath and Company, London.

YOUNG, M.–BEVERLY, J. (1992): Regularly and Alternatively Credentialed Beginning Teachers. In: Annual Meeting of the American Educational Research Association, 20–24.