Enciklopédia Kiadó
Enciklopédia Kiadó
1976-81: Eötvös Loránd Tudományegyetem Jogi kar; 1983-84: Újságíró Iskola, kép- és tördelőszerkesztői szak; 1987-88: ösztöndíjat nyert a bécsi Iparművészeti Főiskolára (Hochschule für angewandte Kunst). 1989-től három évig a Magyar Képzőművészeti Főiskolán anatómiai rajztanulmányokat folytatott. 1982-90-ig a Filmvilág c. folyóirat kép- majd tervező szerkesztője. 1990 óta csak festészettel foglalkozik. Választott mestere Molnár Sándor, és hatással volt rá Csernus Tibor. Saját maga számára is újrafelfedezve, főként a figuratív festészet esélyeit latolgatva számos tanulmányt írt, többek között Picasso, Rembrandt, Cézanne, Bacon, Kitaj festészetének problémáiról. Festőként hosszú utat járt be a kezdeti fél-absztrakt periódusától a figurális festészetig. Kezdetben fekete-szürke, monokróm hatású geometrikus alkotásain szűk környezete puritán módon való megjelenítésének módja foglalkoztatta, különösen érdekelték a fénybeszűrődés jelenségei. Aktuális témái a nagyvárosi szubkultúrák és alakjaik, portrék és aktok. Művein kiszakítva a világból, egy-két alak jelenik meg, korai alkotásairól ismert szürke, geometrikusságában hangsúlyozott, kiüresedett térben. Ábrázolásmódja reális, látványszerű, de egyéni dinamikus látásmódot és bonyolult festői megoldásokat követ.
Mesterei .
Molnár Sándor, Csernus Tibor.
Egyéni kiállítások .
1986 • Kaposvári Galéria
1987 • Fiatal Művészek Klubja, Budapest
1993 • Balassi Galéria, Budapest
1995 • Forgách Galéria, Budapest • Hilton Szálló, Budapest • Horváth E. Galéria, Balassagyarmat
1997 • Magyar Intézet, Párizs
1999 • Szinyei Szalon, Budapest (kat.) • Magyar Intézet, Párizs (kat.).
Válogatott csoportos kiállítások .
1985-89 • Stúdió kiállítások
1986 • 13 magyar képzőművész, Maltinranta Művészeti Kiállítóterem, Tampere
1996 • Hon-Lét-Fríz, Mezőgazdasági Múzeum, Budapest
2000 • Kortárs képzőművészet, Magyar Nagykövetség, Washington • Máskor, máshol, MFT, Szeged.
Válogatott publikációk .
Francis Bacon, avagy a tértől sebzett test, Filmvilág, 1987/9.
Gyengeség és erő, Oskar Kokoschka retrospektív kiállítása Bécsben, Új Művészet, 1991/7.
Rembrandt-kisugárzás és fénytörés, Új Művészet, 1992/9.
Cézanne, 2000 felé, Új Művészet, 1993/8.
Az akarat formája, Pablo Picasso portréjához, Új Művészet, 1994/5.
A látás kegyelme, Csontváry-kiállítás a Magyar Nemzeti Galériában, Új Művészet, 1994/12.
A tárgy visszaszerzése, R. B. Kitaj és a figuratív festészet, Új Művészet, 1995/9., 1995/10.
Kinek ígértem meg? Beszélgetés Csernus Tiborral, Új Művészet, 1998/3.
A létezés egysége, Molnár Sándor két kiállítása, Új Művészet, 1998/4.
Fölfelé zuhanva, Bacon nyomában, Filmvilág, 1999/8.
Irodalom .
SINKÓ I.: Falakon lógó jegyzetek, Élet és Irodalom, 1995. október 6.
REMÉNYI J. T.: Az öntudatlanság izzása, Új Művészet, 1995/11-12.
SINKÓ I.: Akttárgyak műtermi fényben, Műértő, 1999/6.
SZABADI J.: Az akt mint a létezés jele, (kat., bev., Szinyei Szalon, 1999)
SINKOVITS P.: A festő a forma napszámosa. Beszélgetés ~ festőművésszel, Új Művészet, 1999/10.